It keeps getting better! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rachel Balk - WaarBenJij.nu It keeps getting better! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rachel Balk - WaarBenJij.nu

It keeps getting better!

Door: Rachel Balk

Blijf op de hoogte en volg Rachel

26 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi allemaal!

Heel raar idee dat mijn tweede stageweek alweer is begonnen vandaag. De tijd gaat aardig snel hier, maar de stagedagen nog niet echt.

Ik heb nog niet echt wat te doen, speel veel met de honden. Gelukkig is het bedrijf bezig met het opzetten van een goed doel om de kinderen in Hout Bay te helpen. Ik mag hier ook veel bij helpen en morgen hebben we onze eerste meeting. We hebben een afspraak met de manager van James House, om te kijken wat we voor hun zouden kunnen betekenen. Ik heb hier heel veel zin in!

Woensdag was Jet natuurlijk jarig en dat hebben we goed gevierd! Na wat cocktails in de pub zijn we met haar huisgenoten naar Longstreet gegaan om voor de eerste keer uit te gaan. We kwamen terecht in een hele leuke bar met live muziek en heerlijke shotjes. Die shotjes waren donderdag op stage alleen niet zo fijn meer, wauw wat voelde ik me klote zeg!

Vrijdag was ik vrij van stage, omdat alle medewerkers weg moesten. Gelukkig was het heerlijk weer en ik heb dan ook de hele dag liggen zonnen aan het zwembad! Ik ben voor het eerst zelf boodschappen gaan halen bij de supermarkt om de hoek. Natuurlijk liep ik eerst verkeerd en al snel zag ik mensen uit vuilnisbakken eten en op straat slapen. Ik was dus in een achterbuurtje beland en ik wist ook niet hoe snel ik weer terug moest lopen!
Uiteindelijk ben ik bij de supermarkt aangekomen en heb ik eten gehaald voor die avond en wat andere spullen. Was een heerlijke dag om bij te komen en in de avond zijn we weer uit geweest. Die jongens wilden namelijk heel graag met ons naar Bob's Bar. Daar scheen iets super grappigs te zijn, maar ze wilden ons niet vertellen wat. Nou uiteindelijk zijn we erachter gekomen: Het shotje. Ik heb een baby slokje genomen en ik dacht al dat ik dood ging. De bedoeling was dus dat je hele mond, lippen keel en maag in de brand zou komen te staan. Maar letterlijk. Na dat kleine slokje voelde het alsof ik m'n mond verbrand had aan een tosti, maar dan nog 10 keer zo erg. Bedankt he jongens!

Na deze ramp gingen we naar een club. Al snel merkten we dat uitgaan hier heel anders gaat. Als je denkt dat mensen in Nederland asociaal zijn, dan heb je het mis. Iedereen loopt dwars door je heen, er wordt niet gevraagd of ze er langs mogen. Ook als ze om je heen kunnen, doen ze dit niet. Ik kreeg op een gegeven moment ruzie met een man van 3 bij 3, omdat ie wel 5 keer tegen me aanbeukte met zijn drankjes. Bij de 6e keer maakte ik me dus extra breed en bleef krachtig staan. Helaas niet krachtig genoeg, want met zijn arm duwde hij me zo naar de andere kant van de tent! Achja, wel een goede les geweest.
Verder was het een hele leuke avond hoor! Heerlijke muziek waar we de hele avond op hebben gedanst.

Zaterdag werd ik pas om 12 uur wakker en moest even wat spullen wassen. Aan het eind van de middag zijn Jet en ik naar het winkelcentrum van Gardens geweest en daar hebben we lekker geshopt en geluncht. In de avond hebben we pasta gekookt en daarna hebben we de hele avond met chocolade in bed gekletst. Moet ook wel is kunnen toch!

Zondag zijn we met de dokters naar Cape Point gegaan. Wauw wauw wauw wat een ervaring zeg! Eerst hebben we een prachtige route gereden met de auto. Daarna zijn we uitgestapt en hebben we een stukje gewandeld. Toen we terugkwamen hebben we struisvogels gezien! Ze waren zo mooi en zagen er super schattig uit.
We zijn met de auto naar het hoogste puntje gereden bij de vuurtoren, maar onderweg kwamen we eerst nog een paar steenbokken tegen!
De klim naar de top viel nog aardig tegen, ik merkte wel dat ik niet meer naar de sportschool ga. Eenmaal boven was het uitzicht adembenemend. Links, rechts en voor me zag ik alleen maar water. Zo'n bijzondere gewaarwording is dat! We stonden super hoog en konden heel ver kijken. Ik kon er wel uren blijven staan, maar jongens zijn nu eenmaal wat ongeduldiger dus na een halfuurtje gingen we weer naar beneden.

Op de terugweg kwamen we op de valreep nog een hele groep apen tegen. Wat zijn die beesten leuk zeg! Het lijken net mensen en sommigen hadden ook een baby op hun rug of onder hun buik. We hebben een tijdje stilgestaan, omdat het zo gaaf was!

Na een tijdje gereden te hebben, zijn we wat gaan eten bij een Italiaans restaurant. Terug bij het hotel hebben we nog wat gedronken in de pub en hebben we gezellig gekaart.

Mijn weekend was echt geweldig! Het lijkt ook steeds leuker te worden.
Jammer dat stage nog niet echt top is, maar ik denk dat het wel nog leuker gaat worden hoor.


Cheerrssssss


Liefs Rachel

  • 26 Mei 2014 - 16:46

    Wilma:

    Een heel leuk verslag ,om te lezen,wij zijn benieuwd naar je volgen avonturen,maar doe voorzichtig !!! Liefs Toine en Wilma xxx

  • 26 Mei 2014 - 16:46

    Wilma:

    Een heel leuk verslag ,om te lezen,wij zijn benieuwd naar je volgen avonturen,maar doe voorzichtig !!! Liefs Toine en Wilma xxx

  • 26 Mei 2014 - 19:31

    Mam:

    Superleuk geschreven Rach . En wat een mooie ervaring !!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Ik ben een studente op Hogeschool Tio en mag voor 15 weken op stage, waar ik maar wil! Ik heb gekozen voor Zuid-Afrika en om iedereen op de hoogte te houden, houd ik een dagboek bij.

Actief sinds 16 Mei 2014
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 2049

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 30 Augustus 2014

Stage Zuid-Afrika 2014

Landen bezocht: