Samenvatting van de afgelopen dagen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rachel Balk - WaarBenJij.nu Samenvatting van de afgelopen dagen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rachel Balk - WaarBenJij.nu

Samenvatting van de afgelopen dagen!

Door: Rachel Balk

Blijf op de hoogte en volg Rachel

16 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik ben een beetje laat,maar heb nog helemaal geen tijd gehad om aan mijn blog te beginnen! Maar beter laat dan nooit toch.

Vrijdag 16 mei
Om half 4 vloog ik vanaf Schiphol naar Dubai. De vlucht viel best wel tegen: ik kon m'n benen niet kwijt, ik zat naast een hele vieze, kwijlende man en overal waren baby's aan het janken. Heb wel een filmpje gekeken en uiteindelijk was ik er dan.

Zaterdag 17 mei
Om 12 uur in de nacht kwam ik aan op Dubai. Het is een mooi vliegveld, maar er was wel minder te beleven dan ik dacht. Toch heb ik wel een paar rondjes gelopen en zo kon ik na 4 uur doorrvliegen naar Kaapstad. Toen ik het vliegtuig instapte was ik helemaal kapot en heb dan ook 5 uur lang geslapen. Daarna nog wat gegeten, spelletjes gedaan en disneyfilms gekeken.
Rond half 12 ben ik geland op Kaapstad. M'n koffer kwam al vrij snel en mijn taxichauffeur stond me al op te wachten. Hij bracht me naar de taxi en natuurlijk stapte ik bij de verkeerde kant in waardoor ik heel verbaasd achter het stuur belandde. Achja, even wennen he.
Eenmaal aangekomen bij het hotel was m'n kamer nog niet klaar. Moest wel een tijdje wachten, maar gelukkig heb ik m'n klasgenootjes Jet toen ontmoet en hebben we meteen even bijgepraat.
Toen ik eenmaal een kamer had ben ik snel mn koffer uit gaan pakken en daarna zijn Jet en ik naar Waterfront gegaan met de taxi om boodschappen te doen, maar vooral om te genieten van het heerlijke weer met een hapje en een drankje. In de avond was ik erg moe, dus hebben we even wat gedronken bij de pub en daarna ben ik naar bed gegaan.

Zondag 18 mei
Ik werd heerlijk wakker in m'n bed van 3 bij 3 ongeveer. Lekker ontbeten en klaargemaakt en daarna zijn Jet en ik weer naar Waterfront gegaan. We wilden een tour gaan maken in zo'n toeristenbus met open dak,maar het weer was zo lekker dat we uiteindelijk een tochtje op een zeilboot hebben gemaakt. De boot was heel mooi en groot, het weer was heerlijk en we hebben prachtige dingen gezien. We hebben langs de tafelberg gevaren en we hebben een zeehond gezien!
Na de boottocht hebben we met drie jongens van school afgesproken bij Waterfront (Roelof, Wouter en Hidde). We hebben wat eten en drinken ingeslagen en daarna zijn we met de auto Signal Hill opgegaan. Hier hebben we eerst van de zon genoten en daarna van de zonsondergang. Toen het helemaal donker was, was het ook prachtig want toen konden we eindeloos ver kijken naar de verlichte stad.
Toen we terugkwamen van de heuvel hebben we nog een cocktail gedronken bij een heel luxe hotel in Camps Bay. Dit is het rijke gedeelte van Kaapstad waar ook altijd alle beroemdheden een huis kopen en op vakantie gaan. Niet dat het erg duur was, een mojito kost omgerekend 3 euro, maar voor de Afrikanen is dit onwijs duur.
Eenmaal terug bij het hotel heb ik met Jet nog wat gedronken in de pub en daarna ging ik naar bed omdat ik beetje uitgerust wilde zijn voor m'n eerste stagedag.

Maandag 19 mei
Om half 9 haalde Apie me op bij de receptie en zijn we naar Houtbay gereden. Het kantoor is super mooi! Het is een grote villa met een mega grote tuin en een zwembad. Een aantal werknemers wonen hier ook dus eigenlijk werk ik gewoon in een soort huiskamer. Ik mocht verschillende dingetjes doen en heb ook veel gepraat met m'n nieuwe collega's.
Terwijl ik aan het werk was heb ik met Hidde afgesproken dat we voortaan samen naar Houtbay rijden, want hij werkt ook in dit gedeelte. Dit is veel makkelijker voor ons allebei.
Om 5 uur reden we richting huis en daar heb ik met Jet de hele avond gekletst, cocktails gedronken en gegeten.

Dinsdag 20 mei
M'n tweede stagedag is begonnen en om half 8 stond Hidde al voor m'n deur. Had het wel zwaar vanochtend, maar beter dit dan 1,5 uur in een bus zitten.
Heb nog niet echt veel gedaan vandaag op stage. Valt eerlijk gezegd beetje tegen vergeleken met gister. Moet op de website veel dingen doen en met Social Media enzo. Opzich wel oke, maar daarvoor kwam ik hier niet. Kan thuis ook Facebooken toch?
Nu zit ik titels van foto's te veranderen, al 2 uur lang dus ik begin scheel te zien. Ik dacht dikke doei ik ga stiekem wat anders doen! Er wordt ook zo goed als niet tegen me gepraat door de rest, ze gaan ervan uit dat ik m'n opdracht doe en zij doen ook wat ze normaal gesproken doen. Het lijkt meer een beetje alsof ze werk voor me moeten vinden, dat ik de klusjes krijg waar normaal geen tijd of zin voor is. Dat is niet zo leuk, want ik hoopte juist dat ik mocht doen wat hun ook allemaal doen.
Misschien komt dat nog!
Om 5 uur komt Hidde me weer ophalen en vanavond ga ik weer aan de cocktails met Jet, want om 12 uur is ze jarig!
Nu nog even 3 uur lang mezelf vervelen mwehhhh.

Maar kijk waar ik zit! Prachtig land! Het boeit me niet als stage soms saai is, dat overleef ik wel!

Foto's staan op Facebook en Instagram.

Cheerioooo

Liefs Rachel

  • 20 Mei 2014 - 16:43

    Oma:

    ik vind t heel leuk geschreven,en misschien komt t nog wel goed met je stage en krijg je vanzelf meer te doen xxx

  • 20 Mei 2014 - 18:14

    Mams:

    Hai mop , leuk dat we mee mogen kijken in je dagboek .
    Fijn dat je het naar je zin hebt en die stage .....als ze eenmaal weten wie en hoe je bent dan komt dat ook weer goed . Liefs Mam xxx

  • 20 Mei 2014 - 19:23

    Noor:

    Leuk! Wouw echt super Nice het land waar je bent!
    Heel veel plezier daar geniet er van! En als het
    een tijd zo door gaat op Stage moet je er
    gewoon wat van zeggen hoor! Heb ik ook gedaan
    namelijk! Dikke knufff en enjoy liefs Noor uit Frankrijk!

  • 20 Mei 2014 - 21:05

    Wilma:

    Lieve Rachel ,Laat maar goed weten,dat je wat leuker werk wilt krijgen,en anders ga je lekker de honden verzorgen !!! Geniet van je tijd daar,en feliciteer Jet van ons !! Fijne avond

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Ik ben een studente op Hogeschool Tio en mag voor 15 weken op stage, waar ik maar wil! Ik heb gekozen voor Zuid-Afrika en om iedereen op de hoogte te houden, houd ik een dagboek bij.

Actief sinds 16 Mei 2014
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 2051

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 30 Augustus 2014

Stage Zuid-Afrika 2014

Landen bezocht: